Hyvinvoinnin rutiinit 2020

Elämyspuun videoita Disso ry:n jäsenille!

Hei rakkaat jäsenemme! Elämyspuu (www.elamyspuu.fitarjoaa viikoittaisen, kaikille Disso ry:n jäsenille valtakunnallisesti saatavilla olevan hyvinvoinnin rutiinin syys-joulukuuksi 2020! Kaikki videot ovat saatavilla jäsenille tammikuun 2021 loppuun saakka.

Uusi video julkaistaan viikoittain tällä sivulla. Videot ovat noin 15-20 minuuttia ja jokaisessa videossa on vaihtuva teema.

Jokainen video sisältää läsnäoloharjoituksen, lyhyen teoriaosuuden vaihtuvalla hyvinvoinnin rutiinin teemalla sekä pienen harjoituksen, jolla varmistetaan hyvinvoinnin rutiinien saaminen osaksi jäsenten arkea. Videot ovat hyvin käytännönläheisiä, joista jokainen jäsen saa konkreettista tukea arkeensa.

Edellisten viikkojen videot löydät uusimman videon alla olevasta videosliderista, ja sen alta allekkain edellisten viikkojen tehtävät / esittelytekstit.

Viikko 8-  Lempeällä liikkeellä rennoksi

 

Tällä viikolla harjoituksenä on liikuttaa kehoa lempeästi ja saada samalla ehkä mielikin rauhoittumaan. Kun mieli rentoutuu, myös keho rentoutuu ja päinvastoin. Ota siis itsellesi hyvä tila ja mukavat vaatteet ja seuraa videon ohjeita!

Rentouttavaa uutta viikkoa jäsenillemme ympäri Suomea!

Kaikki videot - Smart Slider 3

Play
Play
Play
Play
Play
Play
Play
Play
previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

EDELLISTEN VIIKKOJEN TEHTÄVÄT / KUVAUKSET

Viikko 1

Viikko 1 tehtävien pohja (PDF)

Viikko 2 - Hyvinvoinnin rutiinit: liikkuminen

Tänään puhutaan yhdestä hyvinvoinnin kulmakivestä, liikkumisesta. Hyvinvoinnin rutiineihin kuuluu päivittäinen liikkuminen, mutta ei, nyt ei tarvitse ajatella sitä, että ruvetaan jumppaamaan. Toki sykkeen nostattaminen ja hikoilu silloin tällöin tekee keholle hyvää, mutta tänään meidän fokus on siinä kehon liikkeessä, mikä tekee hyvää meidän mielelle. Liikkeellä on nimittäin monta hyötyä: Se tutkitusti parantaa meidän mielialaa, saa olon tuntumaan myönteisemmältä, auttaa sietämään kiirettä ja epävarmuutta paremmin. Keskittymiskyky paranee, muisti paranee eli liikkuminen tukee selkeästi kokonaisvaltaista hyvinvointia ja siksi se olisikin hyvä ottaa yhdeksi säännölliseksi hyvinvoinnin rutiiniksi.

Viikko 3

Tänään aiheena PALAUTUMINEN. Millaista yöunesi on? Nukutko riittävästi ja onko uni palauttavaa? Jääkö palautuminen vain yöunien varaan vai onko sinulla palauttavaa tekemistä myös päivisin? Videossa paljon pohdintaa herättävää sisältöä omasta palautumisesta ja vinkkejä päivän pieniin taukoihin! Me toivotamme oikein tasapainoittavaa ja palauttavaa uutta viikkoa juuri sinulle!

Viikko 4 - Hyvinvoinnin rutiinit: Äänimaljarentoutus

Tällä kertaa on vuorossa rentoutuminen ja pääsetkin rentoutumaan äänimaljojen saattelemana. Ota itsellesi nyt päivästä vartti täysin itsellesi!

Me toivotamme rentouttavaa uutta viikkoa juuri sinulle!

Viikko 5 - Tunteet ja mielialapäiväkirja

Ollaan opeteltu tunnistamaan kehon tarpeita ja hyvinvointia. Tänään puhutaankin tunteista ja pohditaan millaisissa tunntetiloissa päivät vietämme.

disso ry vko 5

Me toivotamme hyvää uutta viikkoa juuri sinulle!

Ps. Mielialapäiväkirjaa voit pitää kirjoitellen päiväkirjaa tai esimerkiksi videossakin mainittuun DAYLIO appiin.

Viikko 6 - Hengitys hyvinvoinnin tueksi

Tervetuloa viikolle kuusi. Nyt on aika kiinnittää huomiota hengitykseen.

Hengitys auttaa rauhoittamaan oloa tehokkaasti vaikeissakin tilanteissa. Ja mikä parasta, se on työkalu, joka meillä kaikilla on aina mukana.

Videolla saat helppoja vinkkejä siihen, miten voit ottaa hengityksen avuksi vaikeiden tilanteiden laukaisemiseksi ja hyvinvointisi lisäämiseksi arjessa.

Viikko 7 - Aikaansaaminen- miten päästä vauhtiin, kun et saa aikaiseksi aloittaa

Kaikilla meillä on välillä tilanteita, jolloin emme saa aikaiseksi. Starttaaminen, ensimmäinen askel, on usein se vaikein. Videolla avataan sitä, mistä käynnistysvaikeudet voivat johtua. Lisäksi saat vinkkejä siihen, miten voit pienillä kikoilla ja askel kerrallaan päästä kohti tavoitteita.

Viikko 8-  Lempeällä liikkeellä rennoksi

Tällä viikolla harjoituksenä on liikuttaa kehoa lempeästi ja saada samalla ehkä mielikin rauhoittumaan. Kun mieli rentoutuu, myös keho rentoutuu ja päinvastoin. Ota siis itsellesi hyvä tila ja mukavat vaatteet ja seuraa videon ohjeita!

Rentouttavaa uutta viikkoa jäsenillemme ympäri Suomea!